Resultaten

De belangrijkste doelstelling voor een lokale sportplaatjesactie voor de ondernemer of bedrijfsleider van de organiserende winkel(s) is het aantrekken van nieuwe klanten en de daarmee gepaard gaande omzetstijging. Maar ook de sympathie en goodwill in wijk, dorp of stad mogen niet worden onderschat.

Lokale sportplaatjesacties zijn bij uitstek geschikt om gedurende de actieperiode een flinke boost te geven aan de verkopen in de organiserende winkel(s). Omzetstijgingen van 7 tot 20% zijn eerder regel dan uitzondering. Nieuwe klanten die wennen aan een voor hen nieuwe winkel, blijven in bepaalde percentages ook na de plaatjesactie trouw aan de actievoerende winkels. Sportclubs krijgen met een plaatjesactie een mooi instrument in handen om de binding met de club nog verder te versterken. En door het verzamelen van de plaatjes leren leden, jong en oud, elkaar nog makkelijker kennen en herkennen. Al met al wordt de organiserende winkel met gemak 'de vriend' van de clubleden en dat is misschien wel het belangrijkste resultaat.