Urker kwartetspel

Een ander recent voorbeeld van een special is een lokale promotie ontwikkeld voor Albert Heijn Slump in Urk. Gelijk na het EK voetbal startte deze Albert Heijn een actie met het kwartetspel ‘Mijn Urk’ waarin vele lokale onderwerpen behandeld worden.

Gebouwen, beroepen, mensen, evenementen, boten, culinaire specialiteiten, ze komen allemaal aan bod. Met 25 kwartetten en dus maar liefst 100 kaarten is het een kwartetspel geworden om u tegen te zeggen. Vanaf 25 juni kregen de klanten van AH Slump gedurende 6 zomerweken bij iedere € 15,- aan boodschappen een set van 2 kwartetkaarten gratis. Alle 100 kaarten konden opgeborgen worden in een speciaal ontwikkeld luxe speldoosje, dat door AH Slump gratis verstrekt werd.. De promotie wordt ondersteund met speciaal ontwikkeld winkelmateriaal en met advertenties in de plaatselijke huis-aan-huis pers. Het enthousiasme bij de Urkers voor deze promotie bleek groot. Er werd fanatiek gespaard en zelfs weken na afloop zijn spaarders via berichten in de plaatselijke pers nog op zoek naar enkele kwartetkaarten. De omzet van Slump liet gedurende de actieperiode een mooie stijging zien!

Fotoalbum