Local Loyalty Group

Drie bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verzorgen van lokale promotie en online marketing voor supermarkten hebben besloten een samenwerking aan te gaan. Het betreft Detail4Retail uit Tilburg, Tomorrow uit Rotterdam en Localty dat eveneens kantoor houdt in Rotterdam. De bedrijven behouden hun eigen identiteit en activiteiten maar bundelen hun krachten naar de markt als Local Loyalty Group. Op die manier kunnen supermarkten nog beter bediend worden bij het inzetten van lokale promotie als marketing instrument. De samenwerking is op 2 maart j.l. van start gegaan.

Detail4Retail (D4R) biedt lokale supermarkten een breed scala aan promotieconcepten. Het merendeel van deze concepten geeft supermarkten de mogelijkheid om klanten met bijbetaling te laten sparen voor producten als textiel, servies, beddengoed en koffers van bekende merken. Daarnaast biedt men een aantal concepten aan waarmee supermarkten echt een lokale beleving bij een actie kunnen realiseren zoals bigshopper tassen met lokale cartoons en historische mokken. Meer info is te vinden op www.d4r.nl

Tomorrow koppelt met haar ‘MyClubStars’ sportplaatjesactie de plaatselijke sportverenigingen aan de lokale supermarkt. Het sparen van de plaatjes van de lokale sporthelden is al een decennium razend populair en brengt nieuwe klanten en extra omzet voor de actievoerende supermarkt. Het promotieconcept ‘MyClubStore’ geeft de leden van lokale sportverenigingen, groot en klein, de mogelijkheid om gratis gepersonaliseerde clubartikelen te bestellen mits bij de actievoerende supermarkt voldoende boodschappen gedaan zijn. Met het promotieconcept ‘Verzamel Historie’ stelt TOMORROW supermarkten in staat om hun klanten de geschiedenis van dorp, stad of regio te verzamelen in de vorm van gratis plaatjes en een fraai verzamelalbum. Ook dit promotieconcept slaat enorm aan. Meer info is te vinden op www.tomorrow-mss.nl

Localty ondersteunt lokale supermarkten bij het professioneel inzetten van social media kanalen als Facebook, Instagram en Twitter. Localty ontzorgt haar klanten volledig door 24/7 content te verzorgen voor deze sociale media en ontwikkeld daarnaast promotieconcepten die via genoemde sociale media ingezet kunnen worden. Een team van communicatiespecialisten is dagelijks actief om berichten te posten, waarbij ook de kwalitatieve vormgeving voor consistentie zorgt. Ook draagt het Localty team zorg voor snelle beantwoording van vragen en opmerkingen van lokale klanten. Meer info is te vinden op www.localty.nl

Binnen de Local Loyalty Group (LLG) zullen de 3 bedrijven hun kennis en ervaring inzetten om aan supermarktklanten complete programma’s voor lokale promotie en marketing aan te bieden, waarmee winkels op een onderscheidende manier aan klantenwerving en klantenbehoud kunnen doen. Ook zal er vanuit de Local Loyalty Group gewerkt worden aan een goede thematische invulling van promoties. De te realiseren schaalvoordelen op het gebied van inkoop, productie en logistiek geven de LLG bedrijven de mogelijkheid om hun diensten en concepten met een interessante tariefstelling te verzorgen.

Tijdens de Week van de Supermarkt, verzorgd door Distrifood, zijn Darek Koster (Detail4Retail) en Pieter Goedbloed (Tomorrow) geinterviewd namens de Local Loyalty Group. Dit interview is hier terug te kijken.